Persoonlijke ontwikkeling

8 motivatie tips voor de maandag (of een andere dag)

Het is weer (bijna) maandag. Zuchtend en steunend kom je (veel te laat) je bed uit rollen en in zombiemodus denk je aan al het werk wat je te doen staat. Nee, de maandag brengt ons meestal niet veel goeds, terwijl een goed begin van de week het halve werk is. Is maandag nu zo een verschil met de andere dagen. Oke misschien een iets te heftig weekend gehad. Hoe kom je nu deze lange dag door.
Hieronder acht tips. 

1. Maak lijstjes

Maak zondagavond of maandagochtend een lijstje met alle leuke en minder leuke taken die je gedaan moet hebben deze week. Wissel het goed af zodat de vervelende dingen goed verspreid worden over de week. Deel ze in per dag zodat je een goed overzicht hebt. Begin elke dag met een paar vervelende taken zodat ze niet blijven liggen tot het eind van de dag of zelfs de volgende dag.


2. Leg dingen van te voren klaar

Leg alles van te voren klaar zodat je de volgende ochtend in alle rust opstaat, onder de douche springt en zo naar je werk of studie kunt. Maak bijvoorbeeld je ontbijt vast klaar de avond van te voren, of leg kleren neer die je die dag aan gaat trekken. Maak ook vooral alvast een lekkere gezonde lunch klaar dan heb je wat om naar uit te kijken de hele ochtend.

3. Start een mooie week

Denk niet constant aan hoe vervelend de maandag is. Je kunt het ook zien als een mooie start van een goede week. Wanneer je met volle moed de week ingaat, zal je de rest van de dagen ook beter in je vel zitten. Een goed begin is bijvoorbeeld op zondagavond een uurtje eerder naar bed gaan, zodat je uitgerust de week ingaat.

4. Denk aan leuke dingen

Zijn er dingen waar je naar uit kunt kijken deze week? Houd die dan in je achterhoofd. Als je even down bent omdat het weer maandag is, heb je altijd nog wat leuks om naar toe te leven. Ergens zin in hebben is het fijnste gevoel wat er is!

5. Ga de sportschool in

Sporten is ontzettend gezond en goed voor je mindset, dat weten we allemaal! Trek je sportoutfit uit de kast, verplaats jezelf naar de sportschool of ga een stukje hardopen of wielrennen. Daar krijg je veel energie van waardoor je uiteindelijk beter in je vel zit en meer motivatie hebt voor de rest van de week.

6. Muziek 

Zet je favoriete muziek op je telefoon zodat je daarnaar kan luisteren als je even nergens meer zin in hebt. Als je luistert naar muziek waar je van houdt of waar je een goede herinnering aan hebt, word je vanzelf vrolijker.

7. Lach

durf weer te lachenFake it als het moet. Fake it till you make it. Blijf lachen je gaat het vanzelf voelen en lachen werkt aanstekelijk. Anderen gaan vanzelf mee lachen.

8. Beloon jezelf

Zorg dat de maandag wat gezelliger wordt door bijvoorbeeld een lekkere maaltijd klaar te maken of een cadeautje voor jezelf te kopen. Dit heb je zeker verdiend!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: