Blog,  overig

7 kleine oppeppertjes die je de winter door helpen.

We zijn weer op weg naar de donkerste dagen van het jaar. Voor veel mensen zijn dit trouwens ook de gezelligste dagen van het jaar en de drukste. Het weer zit niet altijd mee, we zijn veel binnen. Het is ook wat lastiger goed voor jezelf te zorgen en ontspanning te vinden. Mensen om je heen zijn vaak ook wat meer gespannen en eerder ziek. Wie zichzelf liefhebt zorgt goed voor zichzelf en je hebt het nodig om niet overspannen te raken. Neem jezelf voor om goed voor jezeld te zorgen en jezelf af en toe van een oppeppertje te voor zien. Hieronder heb ik er tien die ik de komende maanden in gedachte heb voor mezelf. Ik hoop dat jij er ook iets aan hebt.

Maak tijd om lief te zijn voor jezelf
Me-time is heel belangrijk, zeker als je om jezelf geeft. Zet vanaf nu in je agenda elke dag minimaal een uur me-time. Een uur waarin je niets hoeft. Waarin je je zelf verwent. Niets is heerlijker om uit te kijken naar je favoriete uurtje.  Alleen er aan denken kan je stresshormonen verminderen. Of boek nog even een weekendje weg met je lief, een vakantie of een dagje sauna. Dan heb je iets om naar uit te kijken. Ik ga dit jaar nog weer even naar de zon in het najaar. (twee weken Marrakesh en Agadir) Ook iets om naar uit te kijken!

Maak je favoriete smoothie   
Er zijn zoveel lekkere smoothies. Mijn favoriet is een smoothie van rode biet met cranberry en frambozen of aardbeien met spinazie. Ze zijn zo gemaakt, bevroren fruit in de blender eventueel aanlengen met amandel melk of water. Heerlijk en doet me denken aan de zomer. Geeft me ook een boost aan extra vitamine.


Kies voor soul food
Kleine versnaperingen zoals frambozen, ananas en chocolade voeden je geest! Eet dit mindfull en je knapt zeker op. Warme chocolade melk, thee met kaneel maken je dag soms ook helemaal goed.

Neem een lang bad
Of een verkwikkende ochtenddouche met je favoriete shampoo Een geparfumeerd bad ontspant je het best als niemand je stoort. Gebruik ook eens lekker veel schuim en je lekkere geparfumeerde badolie. Neem om jezelf extra te verwennen en lekker glas wijn mee. Vergeet ook niet te shrubben.

Reis rond de culinaire wereld
Buitenshuis lunchen is een kostbare  zaak. Maar waarom jezelf niet een keer per maand verwennen? Buitenhuis lunchen kan al best voor een redelijke prijs. Ik vind brechjes proeflokaal een goede plek. Overal zijn leuke restaurants of lunchrooms. Woon je in de buurt van Alphen aan den Rijn kijk dan eens bij de verrassing.

 Organiseer een theekransje
Hoe doe je dat? Simpel: zet een pot thee op en open een pak koekjes. Gezellig even bij praten met vrienden Als je niet van de thee bent geef een borrel, met bier en bitterballen.

Probeer een nieuwe look
Verandering houdt je hoofd fris. Dus wat dacht je van een nieuwe look? Hoe? Blijf op de hoogte van de modetrends. Maar vooral: gewoon doen! Of ga naar de kapper.

Jouw ideale bedtijdroutine
Uit verschillende studies blijkt dat goed en genoeg slapen onze gezondheid ten goede komt. Onderzoekers aan de universiteit van Surrey ontdekten dat slecht slapen ons genetisch materiaal beïnvloedt. Dat het bovendien invloed heeft op ons immuunsysteem en op hoe ons lichaam recupereert en reageert op stress.
Vaste bedtijdroutine is dus nodig voor kwalitatieve nachtrust. Hoe pak je dat aan? Ontspan elke avond met een warme drank of kies voor lekker geurende aroma’s.

Dit zijn zomaar wat luchtige tips die ik even wilde delen. Heb jij er nog meer?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *